Koszty - cel strategiczny

2007-05-24 18:15

Nowa aplikacja biznesowa (Primavera® Cost Management) została stworzona dla dyrektorów i analityków finansowych. Wersja 4.1 powstała z myślą o ułatwieniu im pracy. Program jest rozbudowanym narzędziem przeznaczonym dla tych, którzy potrzebują zaawansowanych analiz finansowych, obejmujących wszystkie aspekty działalności firmy. Moduł ten - zintegrowany z innymi programami Primavera - zwiększa kontrolę nad kosztami i budżetem firmy.

Budżet pod kontrolą
Moduł Primavera® Cost Management jest przeznaczony dla tych przedsiębiorstw, które potrzebują bardziej zaawansowanego narzędzia do dokonywania analiz o charakterze ściśle finansowym. Zgromadzenie wszystkich danych finansowych w centralnej bazie danych pozwala szybko i łatwo tworzyć szczegółowe i rozbudowane raporty finansowe. Dyrektorzy finansowi mogą również dokonywać analiz budżetu przedsiębiorstwa, wydatków związanych ze wszystkimi działaniami firmy, a także prognozować zyski i straty. Program szacuje również wskaźnik wzrostu (wartość dodaną), który jest kluczowym parametrem pozwalającym ocenić kondycję firmy. Dzięki tej aplikacji analitycy mogą szybko zauważyć tendencje wyników finansowych przedsiębiorstwa i odpowiednio wcześniej zaplanować kolejne działania. Zmiany wprowadzone w najnowszej wersji programu nie tylko ułatwiają pracę, ale także pozwalają zaoszczędzić czas.

Wersja 4.1

Wykresy

Graficzne wykresy oraz opcja umożliwiająca wyświetlenie wielu wykresów jednocześnie nie tylko ułatwiają i przyspieszają pracę, ale też umożliwiają analizę danego problemu pod różnym kątem. Użytkownicy programu mogą również tworzyć własne wykresy i dodawać je do interfejsu programu.

 

 

 

 

Przechowywanie danych

 

Program daje użytkownikom nowe możliwości selekcjonowania, organizowania oraz przechowywania danych. Użytkownicy mogą skorzystać z wbudowanych w program standardowych rozwiązań lub stworzyć system zachowywania danych według własnego pomysłu. Managerowie mają bowiem możliwość tworzenia i modyfikowania kodów, według których informacje będą prezentowane i archiwizowane.

Elementy graficzne

Wersja 4.1 została wyposażona w rozbudowaną sekcję raportów, z dodatkowymi 16 nowymi graficznymi wzorami. Raporty obrazują następujące wskaźniki: CPI (Cost Performance Index), czyli wskaźnik poziomu kosztów, SPI (Schedule Performance Index) - wskaźnik realizacji pracy oraz S/P/A (Schedule/Performed/Actual) - opis przypisany do czynności: zaplanowana, wykonana, w toku.

Dane związane z zasobami

Nowa wersja programu umożliwia importowanie informacji o kosztach oraz wskaźnikach związanych z zasobami z bazy danych projektu (np. stosunek kosztów zasobów do całości kosztów związanych z projektami). Opcja ta pozwala na stałą kontrolę wydatków.

Pola tekstowe

Rozszerzone pola tekstowe pozwalają na wpisanie rozbudowanego opisu, który nie zawsze może być dołączony bezpośrednio do harmonogramu.

Ikony

Każda ikona ma rozwijane opisy tekstowe. We wcześniejszych wersjach tylko niektóre ikony dysponowały tą funkcją. Opcja ta zapewnia szybszą orientację w programie.

Mobilne opcje

Przenośny serwer zapewnia efektywną pracę również poza biurem, za pośrednictwem Internetu.

 

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej